Saturday, March 6, 2010

Perjumpaan Bloggers 1MALAYSIA


GiLoCatur ingin berkongsi info terutamanya dengan "chess bloggers" tentang satu perjumpaan bloggers "satu MALAYA" yang sedang diadakan di Commonwealth Forest Park & Resorts bermula jam 12.00 tengahari tadi sehingga jam 6.00 petang hari ini. Mengikut apa yang GiLoCatur maklum dari laman blog Mazidul dan laman blog Ondscene , semua dijemput hadir. Perjumpaan ini ditarget untuk masuk Malaysian Book of Records.

Pada pandangan GiLoCatur, "chess bloggers" dan "Malaysian chess community" perlu menyertai perjumpaan sebegini untuk "networking". Dengan cara ini, kita boleh outreach lebih ramai warga Malaysia to promote chess. Jika kita hanya "dengan dunia kita sendiri", memang tidak berapa nak kemana la sukan catur di negara ini.

Atau mungkin chess community including chess bloggers, players, enthusiasts and parents should organize an event like this. We need to create a "big and united community" for the Malaysian chess so that others will appreciate us. So, kepada sesiapa yang available dan free bolehlah menyertai perjumpaan atau gathering tersebut. GiLoCatur memang ingin sangat menyertai tetapi apakan daya ada kekangan yang menghalang.


( GiLoCatur : sekali sekala tidak apa rasanya GiLoCatur menulis dalam MelayuLish, bukan berniat untuk merosakkan bahasa. Sekadar mencuba satu kelainan. )

No comments:

Post a Comment